zondag 18 juli 2010

Beestjes in de moestuin...

Vanmorgen wilde ik mijn boontjes plukken in mijn moestuintje en de dille hing nogal over de boontjes heen. Dus die moest gesnoeid worden. Ontdek ik opeens een groene rups met zwarte baantjes en oranje stippen. Ik houd niet zo van rupsen of wormen, dus riep al snel mijn vriend om het "beest" uit mijn moestuin te halen. Vervolgens ontdekte ik nog een rups en nog een en nog een. Allemaal in de dille. Ieuw... Nadat ze er allemaal uit waren, ontdekten we er ook nog een in de peterselie. 5 Rupsen in mijn kleine moestuintje van 1 meter bij 1 meter...

Mijn vriend zei al: "Kijk eens op internet van welke vlinder deze rupsen afkomstig zijn"... Dus ik op internet zoeken op: "Rups in dille" en wat schetst mijn verbazing? Ik heb gewoon 5 Koninginnepages in mijn moestuin!
Maar, ik had ze net ergens anders neer gezet, want rupsen in mijn moestuin? Die vreten toch alles op? Nou, ik vond het toch wel bijzonder die Koninginnepages, dat we ze alle 5 weer terug hebben gezet op de dille en peterselie. Gelijk wat foto's gemaakt. Hopelijk vinden ze het geen probleem dat we hun rust verstoord hebben... Ik wil ze wel in de gaten houden, als ze vlinder worden, wil ik het ook op mijn camera vastleggen.






Mooi hè? Sommige mensen zijn al blij dat ze er überhaupt 1 in hun tuin hebben, ik heb er gelijk 5 :)

Liefs,

4 opmerkingen:

mariska zei

Oooh wat een mooie fotos kan jij maken zeg!!
En wat een leuk rupsje. Behalve dan dat die alles opvreten. hahahah
Oh ik kan je afdrukjes nog niet opsturen, moet morgen weer nieuwe correspondentie papier halen. hahaha.

Ik geef je een gil als het met de post mee is.

Liefs mariska

Lia zei

ieieieeiekkkkkkkkkk ik ben als de dood voor beestjes, daarom hebben wij ruim 30 jaar geleden de moestuin helemaal weggedaan.
Maar ze zijn wel mooi!!!!!!!!!!!!
Goed opletten als het vlinders worden he?

groetjes Lia

Anoniem zei

prachtige foto's en ben wel benieuwd hoe die vlinders er gaan uit zien!

groetjes Rebecca

Riet zei

ohhh wat een mooie foto,s Cheryl.
Denk er aan,als ze vlinders zijn dat je foto,s maakt hoor.
Want dat wil ik wel eens zien.
Goed opletten,want vlinders leven maar 1 dag zeggen ze.

Liefs Riet