zaterdag 3 mei 2008

Derwent potloden zijn binnen!

Yes! En tuurlijk moesten ze gelijk uitgeprobeerd worden. Heb al een aantal magnolia-afdrukjes ermee ingekleurd en heb van 1 afdrukje op foto, welke stappen ik genomen heb.


Stap 1: zoek een stempel uit en druk deze met watervaste inkt op een correspondentiekaartje af

Stap 2: neem je potloden erbij. Ik heb mijn nieuwe Derwents gebruikt en een doezelaar en geurloze terpentine

Stap 3: zet de randjes aan met de kleuren die je wilt gaan gebruiken

Stap 4: ga met een doezelaar die gedrenkt is in geurloze terpentine (anders gaat je afdrukje enorm stinken) over de aangezette randjes heen. Doe dit in draaiende bewegingen.


En zie hier het resultaat van mijn eerste keer werken met Derwent potloden en doezelaar!





2 opmerkingen:

Karin zei

ziet er goed uit. Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben.

Grootste SWAP ooit op mijn blog. Ik hoop dat je mee wilt doen

De Ruijsbroekjes zei

Mooie uitleg zeg ! Reuze handig voor mensen zolas ik ;-) Hoe bevallen je derwent "kleurtjes" tot dus ver ? Is het een aanrader ? Ik kleur met vrij voordelige (goedkoop dus, en niet echt fijn )ben erg benieuwd naar jouw bevinding/